Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

1,83 mld zł na warszawskie metro zagwarantowane

Takie wsparcie z funduszy unijnych otrzyma Warszawa na kolejny etap budowy metra. Umowę o dofinansowanie wartej ponad 3,16 mld złotych inwestycji podpisali 23 września przedstawiciele miasta i Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko zostaną przeznaczone na budowę 6 km linii, na której znajdzie się 6 nowych stacji, oraz na zakup nowych pociągów.

Podpisanie umowy w CUPT

Po wschodniej stronie Wisły (za Dworcem Wileńskim) powstaną stacje:

  • „Szwedzka” pod ulicą Strzelecką w pobliżu skrzyżowania z ulicą Szwedzką;
  • „Targówek”w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej i Ossowskiego;
  • „Trocka” w rejonie skrzyżowania ulicy Pratulińskiej z Trocką.

Trzech nowych stacji doczeka się też Wola:

  • „Księcia Janusza” pod ulicą Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza;
  • „Młynów” pod ul. Górczewską zlokalizowana pomiędzy wiaduktem linii kolejowej PKP a ulicą Syreny;
  • „Płocka” pod ulicą Płocką w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską.

Inwestycja obejmuje również budowę infrastruktury towarzyszącej metra, tj. rozbudowę Stacji Techniczno–Postojowej Kabaty, prace przygotowawcze dla etapu III (przygotowanie dokumentacji projektowej, studium, badań itp.) oraz zakup nowego taboru – 13 sztuk pociągów dostosowanych do obsługi I i II linii metra. Na to ostatnie zadanie w ramach tego projektu przewidziano środki w wysokości ponad 488,65 mln zł.

Głos zabiera wicepremier Morawiecki

Przy budowie metra zastosowano technologię, która ma na celu ochronę środowiska naturalnego przez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, powodujących poprawę akustyczną stacji i zmniejszających hałas (poprawa bezpieczeństwa pasażerów). Korpusy stacji zostały zaprojektowane w sposób, który nie naruszy obecnych warunków gruntowo-wodnych.

Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2015 –2019.

Przebieg II linii metra