Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Autostrada Bursztynowa coraz dłuższa

Od dziś kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka autostrady A1 Częstochowa - Tuszyn. To inwestycja, która ma szczególnie znaczenie dla dostępności transportowej Polski i jej połączeń z sąsiednimi państwami. Jej realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu z Funduszy Europejskich Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Autostrada A1, zwana również Autostradą Bursztynową, jest jedyną polską autostradą o przebiegu południkowym. Kierowcy na A1 pomiędzy obwodnicą Częstochowy i Tuszynem zyskali łącznie blisko 56 km dwujezdniowej trasy o trzech pasach ruchu w każdym kierunku (jedynie na ok. 6-kilometrowym odcinku przed Częstochową, na jezdni w kierunku Katowic, dostępne są dwa pasy ruchu. Przy odpowiednich warunkach pogodowych drogowcy uzupełnią oznakowanie poziome i kierowcy również tam będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w obu kierunkach). Coraz bliżej więc domknięcie całej, ok. 600-kilometrowej trasy, która połączy Trójmiasto z granicą polsko-czeską w Gorzyczkach.

Dla kierowców przejazd autostradą będzie korzystny, ponieważ skróci się czas podróży, będzie też ona bezpieczniejsza. Z kolei uspokojenie ruchu w okolicznych miejscowościach podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa autostrady A1, odcinek koniec obwodnicy Częstochowy - Tuszyn”, która powstaje przy wsparciu funduszy unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita inwestycji wynosi ponad 3,5 mld zł, w tym dofinansowanie UE to prawie 1,7 mld zł. Ostatni brakujący odcinek A1 (w. Piotrków Trybunalski Południe – w. Kamieńsk), zostanie oddany do ruchu w przyszłym roku.

Autostrada A1, odcinek w. Radomsko – gr. woj. łódzkiego/śląskiego

Zdjęcie: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko