Jej powstanie na początku XX. wieku wspierał kapitał angielski. Obecną rozbudowę – Unia Europejska poprzez Program Infrastruktura i Środowisko. Warszawska Kolej Dojazdowa, mimo że lokalna, ma iście międzynarodowy charakter.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. otrzyma prawie 74,6 mln zł dofinansowania unijnego z Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na projekt „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”. Plany budowy drugiego toru na tym odcinku powstały jeszcze w ubiegłym wieku. Dzięki funduszom unijnym mogą się ziścić.
Poza dobudową drugiego toru między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim, w planach jest również modernizacja toru już istniejącego, systemów sterowania ruchem kolejowym czy systemów zasilania. Ale to nie wszystko – 11 peronów zostanie przebudowanych, powstanie też 5 zupełnie nowych, a dworce Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska zostaną zmodernizowane. Koszt całej inwestycji to niemal 108 mln zł.