Dzięki wsparciu Unii Europejskiej wrocławska infrastruktura transportowa zmienia się na lepsze. Plany modernizacyjne zakładają, że za dwa lata wrocławianie będą mogli skorzystać z nowego przystanku kolejowego i innych udogodnień ułatwiających codzienną podróż.
Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w środę 23 maja złożyli podpisy pod umową na dofinansowanie projektu „Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą”. Wartość inwestycji to blisko 51 milionów złotych, wsparcie UE wyniesie ponad 34,8 milionów złotych i pochodzić będzie z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
"Z programu Infrastruktura i Środowisko od 2015 roku przeznaczono z funduszy unijnych 75,5 miliarda złotych na rozwój Polski. W tym celu podpisano 1720 umów. Te liczby wielu osobom mogą nic nie mówić. Istotą tego programu jest jednak to, że Polska lokalna z roku na rok zmienia się na lepsze, a inwestycje w infrastrukturę zawsze pociągają za sobą inwestycje w regionach: powstają nowe miejsca pracy i nowe firmy, a te, które już istniały, mają szanse na rozwój. Dlatego trzeba zdać sobie sprawę, że dzięki kwocie 75,5 miliarda złotych zmienia się życie Polaków tu i teraz: na osiedlu Szczepin, we Wrocławiu, na Dolnym Śląsku" - stwierdził obecny na uroczystości podpisana umowy Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju.
Projekt zakłada budowę nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin zlokalizowanego na trasie Kalety – Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów. W miejscu, gdzie obecnie nie ma infrastruktury pasażerskiej i żadnego skomunikowania z miejskim transportem publicznym, powstaną perony z dojściami, schodami, windami oraz wiatami, a także systemem informacji pasażerskiej.
W ramach prac przebudowany zostanie wiadukt kolejowy nad ulicą Długą we Wrocławiu. Obszar Lokalnego Centrum Sterowania Wrocław Popowice zostanie powiększony o stację Wrocław Popowice oraz nastąpi rozbudowa funkcjonującego systemu przekazywania informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów na posterunkach Grabiszyn, Stadion, Wrocław Gądów i Wrocław Nadodrze.
Głównym celem przedsięwzięcia jest poprawa funkcjonowania systemu komunikacji we Wrocławiu. Realizacja projektu zwiększy dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców Wrocławia, a także doprowadzi do integracji wrocławskich kolei z transportem miejskim. To znacząco poprawi warunki komunikacyjne, nie tylko mieszkańcom osiedla Szczepin, ale całej Aglomeracji Wrocławskiej.
"Realizacja inwestycji wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom wrocławian – projekt zwiększy mobilność części mieszkańców, umożliwi szybszy i sprawniejszy niż obecnie dojazd do pracy, czy też miejsc rekreacyjnych zlokalizowanych nad Odrą" - podkreślił Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.