28 lutego 2018 r. Komisja Europejska wydała zgodę na dofinansowanie z funduszy UE kolejnych trzech inwestycji drogowych:
- Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska – w. Lubelska (bez węzła),
- Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin- Koszalin, odc. Goleniów – Kiełpino,
- Budowa drogi ekspresowej S17, odc. Garwolin – Kurów.
Łącznie KE wydała już 61 decyzji zatwierdzających unijne współfinansowanie dużych projektów realizowanych w rajowym Programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Jedna z inwestycji dotyczy budowy odcina drogi ekspresowej S2 przebiegającej przez Warszawę, od węzła Puławska do węzła Lubelska. Dofinansowanie unijne na tę inwestycję to 1,7 mld zł z Programu Infrastruktura i Środowisko. Trasa o łącznej długości 18,52 km zlokalizowana jest w województwie mazowieckim, na terenie miasta stołecznego Warszawa.
"Budowa tego fragmentu S2 to największa inwestycja drogowa w stolicy realizowana z rządowym wsparciem. Pozwoli dokończyć południową część obwodnicy Warszawy. To wielkie usprawnienie przede wszystkim dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, ale także dla ruchu tranzytowego, który zostanie wyprowadzony poza arterie przebiegające przez centrum" – mówi Jerzy Kwieciński minister inwestycji i rozwoju.
Projekt składa się z trzech zadań:
- od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, jest to odcinek z tunelem,
- od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, w ramach którego zostanie wybudowany nowy most przez Wisłę,
- od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska.
KE potwierdziła również unijny wkład w finansowanie budowy odcinka S6 Goleniów - Kiełpino, którego łączna długość to 54,49 km i w całości zlokalizowany jest w sieci kompleksowej TEN-T. Wartość inwestycji to 1,18 mld zł, z czego prawie 538 mln zł to dofinansowanie UE. Inwestycja składa się z budowy odcinków:
- Goleniów – Nowogard,
- Nowogard – Płoty,
- Płoty – Kiełpino.
Kolejna decyzja KE została wydana dla projektu budowy drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów. Całkowity koszt inwestycji to 2,28 mld zł natomiast wsparcie z funduszy unijnych sięga prawie 1,2 mld zł. Projekt składa się z następujących odcinków:
- Garwolin – granica województwa mazowieckiego i lubelskiego,
- granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł „Sielce” obecnie „Kurów Zachód”.
Do końca obecnej perspektywy finansowej droga nr 17 na całym odcinku pomiędzy Warszawą a Lublinem uzyska parametry drogi ekspresowej. Budowana droga umożliwi bezpieczną i komfortową jazdę użytkownikom zarówno lokalnym, jak i tranzytowym.