Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Wyspiarka zakończyła drążenie tunelu pod Świną

Maszyna TBM, nazwana przez mieszkańców Świnoujścia Wyspiarką, która od marca br. pracuje pod rzeką Świną, dotarła do mety. Wydrążyła tunel o długości ok. 1,44 km. Przedsięwzięcie było możliwe dzięki wsparciu Funduszy Europejskich.

Wyspiarka dotarła do mety w połowie września, aby po kilku dniach przeglądów technicznych przewiercić betonową ścianę szybu odbiorczego o grubości 16 metrów, w którym niedługo nastąpi jej demontaż. Ten bardzo skomplikowany proces wieńczy drążenie tunelu, który rozwiąże problemy komunikacyjne w Świnoujściu.

Tunel pod Świną będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce. Powstanie między wyspą Uznam a wyspą Wolin.

Tunel powstaje w ramach projektu Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną. Inwestycja, której koszt całkowity wynosi 912,6 mln zł, została dofinansowana ze środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko w 85%, w wysokości 776 mln zł. Oprócz tunelu projekt zakłada budowę dróg dojazdowych do tunelu wraz ze stacją poboru opłat oraz rondo.