Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

90-ta decyzja Komisji Europejskiej dla sektora transportu

Komisja Europejska zatwierdziła 16 listopada 2020 roku projekt Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – etap I, który otrzyma dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Jest to już 108. pozytywna decyzja KE dla Programu, a 90. w sektorze transportu. 

W ramach projektu zakupionych zostanie 21 elektrycznych pociągów. Ten nowoczesny tabor przystosowany będzie dla osób o ograniczonej możliwości przemieszczenia się. Projekt zakłada również modernizację zaplecza techniczno-postojowego Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie na Szczęśliwicach.

Wizualizacja nowego pociągu stworzona przez firmę NEWAG

Źródło: firma NEWAG

Stacja Szczęśliwice - tory

Źródło: SKM Sp. z o.o. 

Stacja Szczęśliwice - torowisko

Źródło: SKM Sp. z o.o.

Stacja Szczęśliwice - peron

Źródło: SKM Sp. z o.o.

Zakupione pojazdy będą przeznaczone do obsługi przewozów aglomeracyjnych na terenie Obszaru Metropolitalnego Warszawy, m.in. na trasach: Pruszków – Otwock, Warszawa Lotnisko Chopina – Sulejówek Miłosna, Warszawa Lotnisko Chopina – Legionowo/ Legionowo Piaski/ Wieliszew, Warszawa Zachodnia peron 8- Legionowo/Legionowo Piaski/Wieliszew – docelowo do Piaseczna.

Dzięki nowoczesnemu taborowi kolejowemu możliwe będzie pełne wykorzystanie infrastruktury modernizowanych linii kolejowych na terenie aglomeracji warszawskiej oraz świadczenie usług na wysokim poziomie oczekiwanym przez mieszkańców regionu.

Koszt całkowity projektu wynosi 538,8 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko to 202,7 mln zł.