Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Bezpieczniej na torach dzięki funduszom unijnym

Szybsze dojazdy na miejsca napraw, sprawne usuwanie usterek czy mechaniczne odśnieżanie torów to tylko kilka zalet wózków motorowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały kolejną umowę na zakup 6 wózków motorowych z oprzyrządowaniem w ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko. Łącznie to dostawa 47 pojazdów.

Peron kolejowy - na torze stoi maszyna kolejowa, na której jest napis PKP Polskie Linie Kolejowe, oraz jest naklejka, mówiąca że sprzęt został zakupiony przy wsparciu funduszy unijnych.

Zdjęcie: PKP PLK S.A.

Nowy sprzęt wzmocni park maszynowy Polskich Linii Kolejowych i usprawni działanie zespołów pogotowia technicznego. Wózki motorowe dowiozą pracowników na pilne akcje z prędkością nawet 100 km/h. Oprzyrządowanie m.in. w żuraw do wyładunku materiałów z ramieniem ponad 12 m i udźwigu blisko 1600 kg, pozwoli efektywnie wyładować materiały i sprzęt. Platforma do ich przewozu ma powierzchnię 11 m2. Zimą dodatkowe elementy wyposażenia pozwolą odśnieżyć tor np. przed naprawą.

Za dziesięć miesięcy nowe wózki trafią do jednostek PLK w: Białymstoku, Siedlcach, Skarżysku-Kamiennej, Wałbrzychu, Ostrowie Wielkopolskim i Nowym Sączu. Dołączą do 36 wózków zakupionych wcześniej w ramach tego projektu, z których już 28 wspomaga służby PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Umowę na 6 wózków motorowych za  21,5 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 21 stycznia z Zakładem Pojazdów Szynowych. Zamówienie  jest częścią projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” o wartości 278 mln zł.

Łącznie z dzisiejszą umową, w ramach projektu PLK podpisały już umowy na zakup 47 maszyn. Do jednostek PLK na terenie kraju trafiło 28 z 36 zakupionych wózków motorowych. PLK oczekują w I kwartale na dostawę pojazdu dwudrogowego do inspekcji obiektów inżynieryjnych np. mostów. W ramach projektu zamówione zostały również dwie podbijarki torów i jedna podbijarka rozjazdów. Park maszynowy PLK zasili także profilarka tłucznia.