Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Dobre wieści z Brukseli. Jest pozytywna decyzja dla polskiej inwestycji kolejowej

Projekt Programu Infrastruktura i Środowisko „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (Lot C, D, E)” z pozytywną decyzją Komisji Europejskiej. Dofinansowanie unijne w wysokości ponad 493 mln zł zostało tym samym potwierdzone.

Inwestycja, która jest prowadzona przez PKP PLK S.A. na południowym Mazowszu, ma duże znaczenie nie tylko dla pasażerów, którzy podróżują pociągami, ale i dla przedsiębiorstw, transportujących ładunki koleją. Ci pierwsi zyskają łatwiejszy dostęp do peronów, dzięki wyeliminowaniu barier architektonicznych, a ich podróż będzie krótsza (prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h). Druga grupa skorzysta ze skróconego czasu przejazdu, dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości pociągów towarowych do 120 km/h. Będzie też bezpieczniej. Powstaną skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami o największym współczynniku ruchu, nastąpi też zabudowa systemu sterowania ruchem oraz zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2.

W sumie między Warką a Radomiem zmodernizowane zostaną niemal 43 km linii kolejowej nr 8. Wybudowany będzie tu drugi tor, a most nad Pilicą zostanie gruntownie przebudowany. Cała inwestycja ma kosztować niecałe 825,8 mln zł.

Dzisiejsza decyzja Komisji Europejskiej jest pierwszą w tym roku dla dużych inwestycji POIiŚ. Łącznie pozytywnych decyzji jest tym samym już 98! W sektorze kolejowym – dokładnie 20. 

Tory kolejowe (zdjęcie ilustracyjne)

Zdjęcie: MFiPR