Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Unijne dofinansowanie rozbudowy II linii metra w Warszawie potwierdzone

Komisja Europejska zatwierdziła 1,8 mld zł dofinansowania rozbudowy II linii metra w Warszawie. Pozytywną decyzję w tej sprawie KE ogłosiła 9 stycznia 2017 roku. To kolejny duży projekt w Programie infrastruktura i Środowisko z potwierdzonym finansowaniem z UE. 

Inwestycja pn. Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II. jest realizowana w ramach działania 6.1 POIiŚ – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. 

Jej całkowita wartość  to 3 164,18 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków UE wyniesie 1 826,34 mln zł.  

Beneficjentem projektu jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę 6 km II linii metra. W efekcie powstanie 6 stacji:

  • 3 stacje w kierunku wschodnim (Szwedzka, Targówek, Trocka),
  • 3 stacje w kierunku zachodnim (Księcia Janusza, Młynów, Płocka)

oraz zakupionych zostanie 13 szt. taboru metra.

Rozpoczęcie inwestycji, na obydwu odcinkach, nastąpiło w 2016 r. Oddanie nowej infrastruktury mieszkańcom przewidziane jest na IV kwartał 2019 r.

Główne efekty realizacji projektu to: 

  • dalszy rozwój zrównoważonego transportu na terenie miasta i dostosowanie go do dynamicznych przekształceń przestrzennych i demograficznych;
  • unowocześnienie systemu transportowego i podniesienie komfortu podróżowania;
  • zwiększenie dostępności transportu zbiorowego dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz osób z dziećmi w wózkach poprzez zastosowanie nowoczesnej infrastruktury i taboru;
  • zapewnienie odpowiednich powiązań pomiędzy dzielnicami miasta;
  • zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego;
  • ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko, głównie dzięki zmniejszeniu niekorzystnych oddziaływań na otoczenie trasy w postaci emisji spalin, hałasu i wibracji generowanych w transporcie indywidualnym;
  • poprawa dostępności terenów i obiektów (mieszkaniowych, usługowych, biurowych itd.) w obszarze oddziaływania projektu;
  • wzrost atrakcyjności korytarzy trasy metra – dla usytuowania miejsc zamieszkania i zatrudnienia (usługi).

Jest to 28 decyzja wydana przez Komisję Europejską dla dużego projektu realizowanego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.