„Promocja Parków Narodowych jako marki” to nazwa projektu, realizowanego od 2016 roku przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Celem projektu jest zbudowanie świadomości społecznej na temat roli Parków Narodowych. Projekt został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Ogólnopolski zasięg projektu pozwala na współpracę z wszystkimi istniejącymi Parkami Narodowymi w Polsce.
W ramach projektu oprócz serii filmów "Przeżyj to! Polskie parki narodowe", planowane jest:
- 3 murale promujące polskie parki narodowe,
- edukacyjna gra multimedialna o parkach narodowych,
- aplikacja mobilna – przewodnik po parkach narodowych,
- kampania edukacyjno-promocyjna o parkach narodowych z udziałem influencera,
- nowe strony internetowe parków narodowych oraz jedna strona główna stanowiąca swego rodzaju bramę do parków.
Całkowita wartość projektu wynosi 5,8 mln zł, z czego dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej to niemal 4 mln zł.