Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka – z tych stacji II linii metra możecie już korzystać. Budowa została dofinansowana z funduszy unijnych Programu Infrastruktura i Środowisko.
Otwarty dziś odcinek II linii metra ma ponad 3 km długości. Jest częścią większego projektu „Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II”, na który Warszawa otrzymała prawie 1,83 mld zł unijnego dofinansowania. Poza otwartymi dziś stacjami po prawej stronie Wisły, powstają też 3 stacje odcinka zachodniego (Płocka, Młynów, Księcia Janusza). Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Cała inwestycja, obejmująca budowę 6 stacji oraz zakup 13 sztuk taboru metra, to koszt 3,16 mld zł.
Ale to nie koniec. Rozpędu nabiera kolejny etap wydłużania warszawskiego metra – zarówno na wschód, jak i na zachód. Etap III budowy II linii metra otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości ponad 1,92 mld zł. Powstają więc następne 3 stacje w prawobrzeżnej Warszawie – Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno, a 2 w części zachodniej miasta – Ulrychów i Powstańców Śląskich.
Oferta transportu publicznego w stolicy staje się coraz ciekawsza i bardziej przyjazna. Te zmiany od lat wspierają fundusze europejskie i Program Infrastruktura i Środowisko. Wpływają one nie tylko na wygodę mieszkańców czy turystów, ale mają również pozytywny wpływ na jakość warszawskiego powietrza.
Źródło zdjęć: CUPT