Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

POIiŚ 3.1

3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, Infrastruktura i Środowisko

Zakończony 30.04.2022

Wyniki naboru 24.11.2022

Z wynikami naboru można zapoznać się na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

-

Miejsce składania wniosków

Adres siedziby CUPT: Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.

Sposób składania wniosków

Wnioski o dofinansowanie należy składać w formie i liczbie określonej w Regulaminie Konkursu w terminie od 31.03.2022 roku 30.04.2022 roku. Wymagane jest złożenie WOD w formie elektronicznej, tj. w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z edytowalną elektroniczną postacią wniosku i załączników. Kwalifikowanym podpisem elektronicznym powinien zostać opatrzony formularz wniosku o dofinansowanie oraz wszystkie wymagane oświadczenia. skrytka ePUAP: /CUPT/SkrytkaESP

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Konkurs jest organizowany dla gmin, gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych oraz gminnych osób prawnych (kod 403, 429, 439).

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Dofinansowanie mogą uzyskać projekty dotyczące wyznaczenia, wyniesienia i doposażenia przejść dla pieszych w urządzenia lub obiekty zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz doposażenia szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego.

Do wydatków kwalifikowalnych zalicza się wydatki niezbędne do realizacji projektu poniesione w okresie kwalifikowalności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020 polegające na wyznaczeniu, wyniesieniu i doposażeniu przejść dla pieszych oraz doposażeniu szkół w narzędzia edukacyjne (zakup i montaż).

Przedmiotem dofinansowania mogą być wyłącznie:

a) Wyznaczanie przejść dla pieszych, oznakowanie (bezinwestycyjne)

b) Wyniesienie przejścia dla pieszych lub/i przejazdu dla rowerzystów – celem poprawy widoczności pieszych lub rowerzystów i wymuszenia zmniejszenia prędkości pojazdów zbliżających się do przejścia lub przejazdu;

c) Azyl dla pieszych – celem poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez zapewnienie bezpiecznej strefy oczekiwania i skrócenia odcinka przejścia przez jezdnię;

d) Ogrodzenie/balustrada – jako zabezpieczania powierzchni przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów;

e) Próg wyspowy, płytowy, listwowy – ograniczający prędkość pojazdów na drogach;

f) Wyświetlacz prędkości – w celu uspokojenia ruchu na newralgicznych odcinkach dróg, np. przy przejściach przez miejscowości, przed przejściami dla pieszych, przejazdami dla rowerzystów lub ostrymi zakrętami;

g) Wyświetlacz czasu (tzw. „sekundnik”) – dla pieszych lub rowerzystów – sygnalizatory akustyczne i wibracyjne na przejściach dla pieszych - zwiększające bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami wzroku lub słuchu.

h) Miasteczko rowerowe stacjonarne – czyli kompleks obiektów przeznaczonych do nauki przepisów ruchu drogowego i praktycznego szkolenia w zakresie ruchu pieszych oraz przede wszystkim do nauki jazdy na rowerze;

i) Miasteczko rowerowe mobilne – j.w w wersji mobilnej;

j) Miasteczko ruchu drogowego;

k) Symulator roweru (z wymiennym modułem: UTO, hulajnoga elektryczna) – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach;

l) Trenażer czasu reakcji - urządzenie przeznaczone do sprawdzania i podnoszenia sprawności w zakresie czasu reakcji na bodźce świetlne i obserwację otoczenia;

m) Symulator zderzenia (zasady działania pasów 3 punktowych i innych urządzeń zabezpieczających dzieci) – symulator pozoruje uderzenie czołowe pojazdu w stałą, nieruchomą przeszkodę z prędkością 6-10 km/h;

n) Symulator przejścia dla pieszych – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach szkolących dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w zakresie bezpiecznego korzystania z przejścia dla pieszych.

o) Koszty montażu

p) Gwarancje dla zakupionego sprzętu (gwarancja powinna obejmować okres trwałości projektu tj. co najmniej 5 lat od chwili zakupu)

q) Koszty zarządzania projektem – wydatki osobowe do 1% kosztów bezpośrednich (zadań w ramach Projektu)

r) Działania informacyjno-promocyjne realizowane siłami własnymi

Zakres od a) do g) jest kwalifikowalny pod warunkiem doposażenia lub wyznaczenia/ wyniesienia przejścia dla pieszych na drodze mającej status drogi publicznej (klasy GP, G, Z, L, D).

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Kryteria wyboru projektów

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowanych.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi: 100 000 000,00 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin_konkursu (DOC 417 KB)

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór wniosku o dofinansowanie (DOC 364 KB)

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy o dofinansowanie (DOCX 176 KB)

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Procedura odwoławcza § 7 Regulaminu konkursu (DOCX 49 KB)

Pytania i odpowiedzi

Pytania dotyczące procedury wyboru projektów oraz składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu można przesyłać na email: konkursBRD@cupt.gov.pl.

Pytania wraz z odpowiedziami będą opublikowane na dedykowanej stronie konkursu www.cupt.gov.pl.

Pytania/wątpliwości powinny być zgłoszone najpóźniej do 15.03.2022 r. Pytania/wątpliwości, które wpłyną po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.

Linki

https://www.cupt.gov.pl/aktualnosci/2337-ruszyl-nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-w-konkursie-3-1-poiis