Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
-Miejsce składania wniosków
Adres siedziby CUPT: Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.
Sposób składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie należy składać w formie i liczbie określonej w Regulaminie Konkursu w terminie od 31.03.2022 roku 30.04.2022 roku. Wymagane jest złożenie WOD w formie elektronicznej, tj. w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z edytowalną elektroniczną postacią wniosku i załączników. Kwalifikowanym podpisem elektronicznym powinien zostać opatrzony formularz wniosku o dofinansowanie oraz wszystkie wymagane oświadczenia. skrytka ePUAP: /CUPT/SkrytkaESP
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Konkurs jest organizowany dla gmin, gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych oraz gminnych osób prawnych (kod 403, 429, 439).
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Dofinansowanie mogą uzyskać projekty dotyczące wyznaczenia, wyniesienia i doposażenia przejść dla pieszych w urządzenia lub obiekty zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz doposażenia szkół w narzędzia edukacyjne z zakresu ruchu drogowego.
Do wydatków kwalifikowalnych zalicza się wydatki niezbędne do realizacji projektu poniesione w okresie kwalifikowalności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020 polegające na wyznaczeniu, wyniesieniu i doposażeniu przejść dla pieszych oraz doposażeniu szkół w narzędzia edukacyjne (zakup i montaż).
Przedmiotem dofinansowania mogą być wyłącznie:
a) Wyznaczanie przejść dla pieszych, oznakowanie (bezinwestycyjne)
b) Wyniesienie przejścia dla pieszych lub/i przejazdu dla rowerzystów – celem poprawy widoczności pieszych lub rowerzystów i wymuszenia zmniejszenia prędkości pojazdów zbliżających się do przejścia lub przejazdu;
c) Azyl dla pieszych – celem poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez zapewnienie bezpiecznej strefy oczekiwania i skrócenia odcinka przejścia przez jezdnię;
d) Ogrodzenie/balustrada – jako zabezpieczania powierzchni przeznaczonych dla pieszych i rowerzystów;
e) Próg wyspowy, płytowy, listwowy – ograniczający prędkość pojazdów na drogach;
f) Wyświetlacz prędkości – w celu uspokojenia ruchu na newralgicznych odcinkach dróg, np. przy przejściach przez miejscowości, przed przejściami dla pieszych, przejazdami dla rowerzystów lub ostrymi zakrętami;
g) Wyświetlacz czasu (tzw. „sekundnik”) – dla pieszych lub rowerzystów – sygnalizatory akustyczne i wibracyjne na przejściach dla pieszych - zwiększające bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami wzroku lub słuchu.
h) Miasteczko rowerowe stacjonarne – czyli kompleks obiektów przeznaczonych do nauki przepisów ruchu drogowego i praktycznego szkolenia w zakresie ruchu pieszych oraz przede wszystkim do nauki jazdy na rowerze;
i) Miasteczko rowerowe mobilne – j.w w wersji mobilnej;
j) Miasteczko ruchu drogowego;
k) Symulator roweru (z wymiennym modułem: UTO, hulajnoga elektryczna) – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach;
l) Trenażer czasu reakcji - urządzenie przeznaczone do sprawdzania i podnoszenia sprawności w zakresie czasu reakcji na bodźce świetlne i obserwację otoczenia;
m) Symulator zderzenia (zasady działania pasów 3 punktowych i innych urządzeń zabezpieczających dzieci) – symulator pozoruje uderzenie czołowe pojazdu w stałą, nieruchomą przeszkodę z prędkością 6-10 km/h;
n) Symulator przejścia dla pieszych – urządzenie przeznaczone do użytkowania w placówkach szkolących dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w zakresie bezpiecznego korzystania z przejścia dla pieszych.
o) Koszty montażu
p) Gwarancje dla zakupionego sprzętu (gwarancja powinna obejmować okres trwałości projektu tj. co najmniej 5 lat od chwili zakupu)
q) Koszty zarządzania projektem – wydatki osobowe do 1% kosztów bezpośrednich (zadań w ramach Projektu)
r) Działania informacyjno-promocyjne realizowane siłami własnymi
Zakres od a) do g) jest kwalifikowalny pod warunkiem doposażenia lub wyznaczenia/ wyniesienia przejścia dla pieszych na drodze mającej status drogi publicznej (klasy GP, G, Z, L, D).
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowanych.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi: 100 000 000,00 zł
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin_konkursu (DOC 417 KB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór wniosku o dofinansowanie (DOC 364 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie (DOCX 176 KB)
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedura odwoławcza § 7 Regulaminu konkursu (DOCX 49 KB)
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące procedury wyboru projektów oraz składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu można przesyłać na email: konkursBRD@cupt.gov.pl.
Pytania wraz z odpowiedziami będą opublikowane na dedykowanej stronie konkursu www.cupt.gov.pl.
Pytania/wątpliwości powinny być zgłoszone najpóźniej do 15.03.2022 r. Pytania/wątpliwości, które wpłyną po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.
Linki
https://www.cupt.gov.pl/aktualnosci/2337-ruszyl-nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-w-konkursie-3-1-poiis